fredag den 8. april 2011

Roastbeef med tilbehør ..


Her til aften skulle vi have noget ekstra lækkert, og valget faldt på roastbeef med halve krydrede bagekartofler, sovs af stegeskyen, kogte bønner og stegte champignon... Og nøøøj det blev godt, dog ville jeg gerne have haft roastbeefèn rosa, tog den endda op af gryden, da den var 61 grader, som er den laveste temperatur der står på mit stegetermometer for roastbeef. Men pyt nu med det, det smagte himmelsk alligevel, og kødet var super mørt..

Jeg behøves vist ikke skrive så meget opskrift, da det er ret simpelt.. Roastbeefèn blev brunet, og så kom jeg ½ liter vand ved, og så fik den lov at stå og hygge sig.. Kartoflerne er bagekartofler jeg skar over på midten, penslede med lidt olie, og puttede paprika og groft salt på, og så i ovnen ved 175 grader varmluft i ca.50 minutter.
Sovsen er lavet at stegeskyen fra kødet, tilsat lidt madlavningsfløde, jævnet , og smagt til med salt..
Champignonèrne er renset, og derefter stegt på panden i lidt margarine.. Og bønnerne er bare fra frost, som jeg har kogt :-)

Ja i læste rigtigt, jeg har ikke brugt peber, dette kan i jo selv tilsætte.. Jeg bryder mig ikke om peber, og bruger det derfor yderst sjældent i min madlavning, og folk klager aldrig.. Dog står der altid peber på bordet, så folk selv kan tilsætte det :-)

Jeg har også lavet chokolademousse, som vi skal smovse her om ½ times tid, skal nok lige få lavet et indlæg med den også :-)

God weekend til jer allesammen derude, og tak fordi i læser med :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar