torsdag den 14. april 2011

Grove squash boller.


Jeg havde en squash til at ligge i køleskabet, og da kæresten ikke er så vild med det, bestemte jeg mig for at bug en til boller, da kæesten godt ka lide det deri.. Jeg brugte ikke nogen opskrift, men sørgede lige for at måle af og skrive ned, så jeg kunne vidregive opskriften :-)

8 dl lunken vand
50 g gær
1 revet squash
3 tsk salt
200 g fuldkornsrugmel
100 g havregryn
hvedemel til dejen er jævn, men stadig let klistret. ( jeg fik altså ikke målt det af, me vil skyde på ca.1200 g)
sammenpisket æg til pensling

Gæren røres ud i det lunkne vand, og salten og squashen røres i.

Havregryn og flerkornsrugmelet røres i , og til sidst tilsættes hvedemelet..

Stilles overdækket til hævning i 30-45 min.

Formes til boller og stilles på en bageplade til efterhævning i ca. 30 min.

Bollerne bages ved 175 g varmluft i ca.15 minutter..

2 kommentarer:

  1. Rikke... Nu må jeg endelig sige det til dig: FUCK HVOR ER DE GODE :D Har bagt netop de her (m. gulerødder også) to gange nu, og jeg skal til min tredje portion en af dagene. De er bare så simple og smager vidunderligt! Og pisse billige ;) Så TAK for denne simple, billige og lækre opskrift - de smager som en drøm og selv når de genvarmes er de bare lækre :P

    SvarSlet
  2. Mange Tak Christine :-) Det er jo netop en af grundene til jeg startede bloggen, så jeg kunne dele opskrifter med folk :-) Og ja, de smager nemlig super godt, og er lette at lave.. Og den ekstra bonus er, at de er billige at lave..

    SvarSlet