onsdag den 13. april 2011

Gammeldaws oksesteg med sovs, kartofler og bønner.



Mmm, dette var hvad vi fik og spise igår, vi havde pårsdag, så det skulle da fejres med lidt lækkert aftensmad... Jeg havde en pakke små kartofler i køleskabet, og vi blev enige om at spise dem med skræl på, så de blev bare skrubbet lidt inden kogning..

Igen som med roastbeefen vil jeg ikke komme med en konkret opskrift, for det er jo ret simpelt.. Oksestegen var på 900 gram, og jeg startede med at krydre den med salt, brune den på alle sider i min stegegryde, og så tilsatte jeg ca. ½ liter vand.. Så fik den ellers lov til at stå der og småsimre i 2 timer.. Da den havde stået en time, vendte jeg stegen..

Kartoflerne og bønnerne er jo bare kogte.. Sovsen lavede jeg på stegeskyen fra stegen, siede den lige igennem en sigte, og så over i en gryde, sammen med en slat fløde, noget ribsgele`, og så blev den jævnet, og smagt til med salt..

Og nøøøj det blev en god sovs, er du vimmer bimmer det var så englene sang :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar