mandag den 11. februar 2019

Kokosmuffins


Igår fik jeg også bagt disse skønne kokosmuffins med mandler og chokolade. Det er en opskrift jeg har fået fra min mormor, og nogen jeg kan huske fra da jeg var barn. Da der ikke er så meget mel i, men mest kokosmel, får de ikke normal muffin konsistens, men mere hen af kokosmakroner.
Jeg har lavet et par små ændringer i opskriften, og skriver den her som jeg lavede dem :-)

Kokosmuffins ( ca. 16 stk. )

2 æg
2 dl sukker
2 rsk vaniliesukker
125 g smør ( smeltet og afkølet)
3/4 dl hvedemel
4 dl kokosmel
50 g mandler ( hakket)
100 g mørk chokolade ( hakket)

- Pisk æg, sukker og vaniliesukker godt sammen.
- Bland skiftevis det smeltede smør og mel/kokosmel i æggeblandingen.
- Bland nødder og chokolade i dejen.
- Hæld dejen i papirsforme, og bag dem ved 200 grader i 15-20 minutter. De skal have en fin gylden overflade.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar