lørdag den 2. februar 2019

Mazarinkage med jordbærmousse og friske bær


For en måneds tid siden købte jeg et par forskellige nye bageforme og diverse bageudstyr, og igår skulle jeg så have afprøvet DENNE form. Linket er ikke noget jeg får penge eller noget for at dele, det er gansek enkelt bare min egen begejstring over netop den webshop.

Har du ikke formen, kan du bare bage kagen i en springform, og så samle kagen i springformen når kagen er helt afkølet. Det gøres nemmest ved at sætte kageplast rundt i kanten, så moussen ikke hænger fast når man åbner springformen.

Mazarinkage:

250 g. marcipan ( revet)
250 g. sukker
250 g. blødt smør
4 æg
100 g. mel


- Smør og sukker piskes luftigt. Herefter tilsættes æggene et af gangen.

- Sigt mel ned i massen, og tilsæt marcipan, og vend det hele rundt.

- Hældes i en smurt form , og bages ved 175 grader varmluft i ca. 35-40 minutter. Tjek efter med en kødnål, der skal ikke hænge dej fast, men kagen skal selvfølgelig heller ikke være tør.


- Når kagen er helt afkølet fyldes den med jordbærmousse.

Jordbærmousse:

2½ dl. piskefløde
1 pose frosne jordbær
5 blade husblas
Evt. lidt flormelis.

- Jordbærene koges op, og blendes herefter med en stavblender.

- Den udblødte husblas tilsættes det varme jordbær, og der røres godt rundt til det hele er opløst. Tilsæt evt. lidt sigtet flormelis, hvis du syntes moussen skal sødes lidt.

- Lad jordbærmassen køle helt af.

- Pisk fløden til flødeskum, og vend forsigtigt den afkølede jordbærmasse i.

- Fyld moussen i kagen, og stil den på køl i min.3 timer. Jeg anbefaler at man bager kagen dagen før den skal bruges, og også fylder den med mousse samme dag, så er man helt sikekr på at moussen har sat sig flot når den serveres.


- Inden servering pyntes kagen med jordbærskiver.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar