fredag den 1. februar 2019

Nudler med grøntsager og rejer


Her i huset elsker vi nudler med grønt og kød, vi laver det både i denne version med rejer, og med f.eks kylling, man kan bruge lige det man selv har lyst til, retten kan også sagtens laves uden at tilsætte kød , da der er så meget smag i det andet.

1 rød peber i tynde strimler
1 grøn peber i tynde strimler
1 bundt forårsløg skåret i "ringe" på ca. 1 cm
4 fed hvidløg skåret i tynde skiver
1 pakke sugarsnaps ( deler hver ært i 2-3 stykker)
2 store gulerødder i tynde strimler
Tigerrejer efter behov ( eller brug det kød du har lyst til)
Nudler efter behov ( jeg bruger 4 "reder" nudler til 2 personer
Soya
Fishsauce
Neutral olie

- Start med at snitte alle grøntsagerne.

- Steg hurtigt rejerne i lidt olie i en varm wok. Hæld dem i en skål mens du laver det andet.

- Steg gulerødderne i lidt olie i wokken i 2-3 minutter

- Kog nudlerne efter anvisning på pakken. Jeg bruger fuldkornsnudler, som jeg køber i en pakke med 6 reder i pakken. Når nudlerne er kogt, hældes de i et dørslag og skylles i koldt vand, så de ikke når at klistre sig sammen inden de skal i retten.

- Tilsæt hvidløg, forårsløg og peberfrugter i wokken, og steg grøntsagerne i ca. 5 minutter. Tilsæt herefter sugarsnaps, og lade dem stege med i ca. 1 minut.

- Tilsæt rejer , soya og fishsauce, og rør godt rundt. Tilsæt nudlerne og rør dem godt rundt med det andet, smag til om der skal mere soya eller fishsauce i. Jeg måler aldrig soya og fishsauce, men smager mig bare frem.

- Retten er nu klar til servering

Ingen kommentarer:

Send en kommentar